Förkylt

Jaha, så kom då första svackan. En förkylning som heter duga. Lite slarv med mössan och så var det kört. Sovit dåligt och inte alls varit lika positiv som förra veckan. Men man kan väl jämföra det med Carl Lewis längdhopp i VM-finalen 1991 i Tokyo. Det mätte 8,91 m. Godkänt hopp men för stark medvind för rekord. Det kom dessutom i skuggan av Mike Powells 8,95 i GODKÄND vind, alltså nytt världsrekord, hoppet efter. INGEN minns Lewis hopp, ALLA minns Powells hopp. Trots det var ju Lewis hopp smått fantastiskt.

Nog med sportreferat. Idag känns det lite bättre trots väldigt lite sömn, blir nog att vila ordentligt när jag får möjlighet. Ska göra palt efter jobbet. Blir till arbetsledarna på jobbet som tack för att de hjälpte mig med lite saker inför sommaren, plus en kompis som lät sugen när jag nämde det på Facebook. Själv äter jag ju inte sån mat nuförtiden. Blir sallad på räkor, tonfisk lite rökta laxtärningar och mycket grönsallad. Har en extra burk tonfisk utifall att.

Kännt rätt stor frustration över förkylningen, har inte kunnat gå som jag har velat. Känns som att bältet spänner åt igen och det står still på alla fronter. Men jag sover mig frisk och laddar för nästa vecka. För första gången på länge kände jag suget efter träningsverk. Samma sak med att få ge sig ut och löpa. Bra känsla, får hålla kvar den tills jag blir frisk.

Må så grankott.


Kommentarer
Postat av: Jennie Töyrä

Du minns ju Carl Lewis hopp :)

2012-04-17 @ 08:46:16
Postat av: Lajje

Haha, jo men jag är inte som de andra barnen i hagen ;-)

2012-04-17 @ 10:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0