Ge järnet

Har kört mycket makrillfilé i tomatsås, det är rätt bra mat, inte så mycket kolhydrater som man kan tro. Men dock litegrann ändå. Har ätit en hel del keso också, är ju lite fett och lite kolhydrater i det också.
Men nu blir det tonfisk i vatten en bra tid framöver. Kanske med lite räkor i för att det inte ska bli för trist. Har ju inte kunnat gå så mycket som jag velat. Ska åtgärda det i morgon efter tips från en bekant som är officer. De kan det där med hur man ska behandla fötterna om man inte vill sitta ner och vänta på att blåsorna ska läka.
Hade tänkt dra åt tre bultar som håller fast toppen på SAABen, tydligen ett så vanligt fel på vissa av SAABs motorer att det borde stå i instruktionsboken.
Skulle få lite hjälp, men det slutade med att min kompis gjorde det mesta, som vanligt. Hade nog kunnat fixa det själv, men det kändes bra att någon som är van var med. Tack Johan Rönnbäck!!!
Bytte i alla fall gasdämpare till bakluckan i stort sett själv. Sen bytte jag en bussning till avgasröret, skönt att få saker gjorda. Hade tänkt spara pengar och byta packningen till grenröret själv, men det har dessutom gått av en bult till detsamma och det sitter kvar en del av den bulten i blocket. Deeet däremot slipper jag gärna undan så på torsdag åker jag med Ophelia till JoMek i Alvik och får det gjort av kanonkillen Hans Johansson.
Har som sagt inte kunnat gå så mycket, blev en timme igårkväll med resultatet att Compeed-plåstren i stort sett åkte av. Har dock känt mig glad och pigg ändå. Känns skönt.
Har flera stora anledningar att fortsätta kämpa, en är USA-resan vi ska göra med kören jag sjunger i, Old Town Gospel Choir. Men att bara må bättre och slippa dra runt på alla kilon räcker egentligen.
Märker stora skillnader redan, -10 kg och jag har i stort sett inga problem med min rygg nu. Känner mig väldigt rörlig och fri. Tror att minst 15 kg borde vara möjligt innan vi åker iväg i slutet av Juni. Kanske mer, men då får det inte vara några problem med fossingarna som nu.
Har kollat lite på skor, sulor och gång-stavar. Ska in på Intersport på måndag och göra fotanalys. Kollade på BungyPump-stavar men det blir lite väl dyrt så vanliga får duga. Ska ju köpa kläder för sommaren och till resan framför allt.
Nej nu får det räcka för ikväll.
God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0