God morgon

Välkommen till min nya blogg. Efter ett par år så kände jag att det är dags igen. Blir lite väl kort på FB och Twitter känns gjort för kändisar, där är jag iiinte riktigt än.

Så, what's up doc?
Har fått en nytändning, nystart, ny chans(?). Mörkret och kylan som rådde för en dryg månad sen kramade bokstavligen orken ur mig. Jobbade hårt ute i kylan och kom hem supertrött. Såg till att äta innan jag duschade för att till sist dö ner i sängen, ofta innan kl 8 på kvällen. Sov utan vidare problem till halv 6 på morgonen. Sen upp igen och ut i kylan.
När ljuset sen kom och kylan släppte sitt grepp om Luleå så tinade även jag fram. Måste varit en låååång vinter i kroppen, för som det tinade. Kände att nu är det dags att göra något åt mitt liv.
Punkt 1. Sov på nätterna!
Punkt 2. Tänk inte att du borde röra på dig mer, det ger dig bara dåligt samvete.
Punkt 3. Anpassa mat och mängd efter hur mycket (lös lite) du rör dig. Är yrkeschaufför så det blir inte många meter per dag man nöter sulorna.
Punkt 4. Kramas mer :) framför allt dina brorsbarn.

Vad hände? Jag rasade i vikt, bälteshålen betades av och betas fortfarande av i ganska rask takt. Klockan och ringen blev rätt snabbt gör stora.
Jag sov bättre och orkade mer på dagarna. Kändes bara kul att åka på jobbet, vilket det än var.
Jag kör gruvtruck i Aitikgruvan utanför Gällivare, buss på Brändöbussen i Luleå och bärgningsbil på Falck Räddningskår i Luleå.
Träffade lite nya människor. Glada, positiva, företagsamma. Sådana som verkligen GÖR något. Lever här och nu.
Skönt. Fick också en ny kontakt med några av mina absolut närmaste vänner sedan födseln. De har betytt enormt mycket de senaste veckorna.

Förra veckan var den bästa i mitt liv på förmodligen 15, kanske 20 år. Troligen mest pga min egen inställning och att jag blivit så GLAD på senaste tiden. Kommer på mig själv med att sitta och le när jag jobbar. Jag ler när jag hejar på mina kollegor och jag ler när jag vaknar.

Underbart.
Nu måste jag ladda Phonen och mig själv.
God natt.

Varför rubriken God morgon? You guess.
Kolla gärna in min lilla kanal på youtube. Heter Thellbro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0