Viktblogg XXVIII - en skitdag?

Tänkte avsluta nattskiftet med att gå en timme, sen äta frukost och sova. Men jag kom på bättre tankar. Med 35 min sömn innan jag gick ut och jobbade 8 tim natt och några minusgrader så var det upplagt för rejäl snuva. Mitt immunförsvar brukar åka all världens väg när jag är trött.

En annan sak som åker samtidigt är humöret. Jag är värre än ett barn, hunger är inga problem i det fallet, men att va trött. Först blir jag otålig, ser lättretad, sen nedstämd och till slut heldeppig.
Så när jag vaknade efter 4 timmar och TYDLIGEN hade sovit färdigt så var man ju ingen Susann Lanerfelt direkt - ni vet hon som druckit nååågra kaffekoppar för mycket innan hon gick ut och gjorde gymping i TV på 80-talet.

Deppade över allt, jobbet, bilen, att jag inte går ner i vikt så fort som jag vill, ja det går väldigt bra med vikten men jag vill gå ner 10 kg i veckan! Inte nyttigt, inte det jag strävar efter men det jag VILL.
Sen kom jag på att jag kunde strunta i att gå överhuvudtaget. Jag körde en TV-dag i fotöljen på rummet. Bor på vandrarhem i Gällivare och kör gruvtruck i Aitikgruvan.
Tröst-åt t.o.m. Det händer INTE ofta. Fast jag tröst-åt makrill och gurka. Inte alls dåligt.

När jag bläddrat mellan sit-comsen och tittat lite på några insåg jag att det ju inte är så stor skillnad på mitt liv idag jämfört med igår och igår var en rätt bra dag. Alltså är det JAG som är negativ...för att jag är trött.
Men man får ha sådana dagar också. Kändes rätt bra trots allt och nu njuter jag av att få vara på jobbet som är så skoj. Jag har bra kollegor, bra chefer och en kanonstämmning på jobbet och vädret är hyffsat.

Det blev en rätt bra dag i alla fall.
Fast i morgon blir det ut och gå en timme. No excuses!
Har en kollega som bygger och donar på sitt hus så jag tänker kolla med henne om hon vill ha hjälp med något (hon bloggar på vildavingebacken) inte sitta still och dessutom få vara lite social, det skulle va skoj.

Dagens "visa" får bli What a difference a day makes, den med Dinah Washington, inte Esther Phillips discoversion. Mycket talande titel.
http://www.youtube.com/watch?v=5GioDaqDFVk&feature=youtube_gdata_player

Bilden är från en liten del av min arbetsplats. Själva dagbrottet i Aitik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0