Vikt loggen XXXIII

Så kom då första veckan med uppgång, i vikt. 1 kg, ett ynka litet, skitkilo. Surt, men jag vet varför.
Har varit deppad och glad om vart annat. Inte totalt nere och inte helt "lycklig".
Tror det beror på att jag sovit både dåligt och lite. Finns bara en väg tillbaka. Ordning, sömn och planering.

Åt min första pizza idag på, som jag minns det, 2,5 månad. Om inte annat så är det längesedan. Den var riktigt god, 8 av 10 i betyg.
Men shit Majbritt va mätt jag blev och då hade jag inte ätit sen i morse.

Jobbar natt så jag har "sovit" idag.
Blir VÄLDIGT LÄNGE till nästa pizza.
Ska äta på O'Learys i morgon. Funderar på vad man ska välja, sallad eller rent kött, lutar åt det senare.
Bara man tar det lugnt med carbsen.

Tror jag lyckats oroa en kompis, har skämtat om att jag bara äter tonfisk, räknar kolhydrater i ALLT och att veckan är förstörd om jag råkar äta en brödbit.
Lite roligt var det att se hennes min när jag berättade att det är massor med kolhydrater i lök.
Vi skulle äta surströmming och till det har man potatis och bröd....den lilla mängd kolhydrater man får i sig av löken jämfört med potatisen och brödet är försumbar.

Ophelia gör inte riktigt skäl för sitt namn längre, flera fel just nu.
Hastighetsmätaren och farthållaren funkar inte.
Märkte att det var på G så jag var smart nog att kolla varven i 90 iaf.
Sen verkar det vara en magnetventil som reglerar en del av luft-bränsleblandn. som kärvar.
Lite att göra alltså. Men det är bra att ha något att syssla med medans man är här uppe.

Ska kolla på en lägenhet på Kilen (Malmberget) i morgon. Ev. kan det bli att hyra i 2:a hand fram till nyår.
Hoppas hoppas.

Musik: Stevie får stå för musiken idag.
Have a talk with God, fast han missar en viktig sak. Gud vill att vi ber till honom när allt är bra också.
Precis som en förälder som vill lyssna på ALLT som ens barn har att säga.
Han är ju vår pappa trots allt.
http://open.spotify.com/track/0Ni5iPODI8FtCYgnM8euSf


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0