Viktbloggen XXXIV - back to basics, tak över huvudet och nytt hopp för Ophelia

Morsning alla Fantomen-fans och alla ni andra för den delen.
Jobbar natt i gruvan och motverkar något som kallas natt-hat hos mina kollegor. Lite internt och skämtsamt. Men tanken slog mig, jag trivs så enormt bra på mitt jobb. Cheferna, kollegorna och sist men inte minst själva arbetet.
Fantastiska 4:an, ni äger, så ni vet! ;)

Har inte gått så mycket som jag planerat och dessutom ätit både pizza och hamburgare och pommes. Men med lite planering och skygglappar så går det också, hehe.

Tar igen det med råge, har börjat köpa färdigskuren sallad igen. Blir nog så i fortsättningen när jag är här uppe. Räkor och lax är det jag äter mest, men lite tonfisk slinker ner då och då.

Letar bostad i Gve och har ev. en 2:a på 60 kvm på G. Hoppas hoppas. Annars blir det att kolla efter bostadsrätter igen.

Har bestämt mig för att lacka om Ophelia senare i sommar/höst. Blir bara nederdelen, under listerna dock.

Har sett och hört en hel del djur när jag varit ute och gått här i Sakajärvi. Räv med nytagen hare, hermelin, hackspett, storlom och hök. Bara man slipper bror björn eller rättare sagt SYSTER björn med ungar.

Så låttips: People get ready, Blind boys of Alabama. Handlar om det eviga riket och hur man kommer dit.
http://open.spotify.com/track/1c91rPBjid9F1aRH8J7eEN">http://open.spotify.com/track/1c91rPBjid9F1aRH8J7eEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0